De reis naar Amsterdam en daarna naar Washington. - Reisverslag uit Meerssen, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu De reis naar Amsterdam en daarna naar Washington. - Reisverslag uit Meerssen, Nederland van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

De reis naar Amsterdam en daarna naar Washington.

Blijf op de hoogte en volg Jo

12 Juni 2015 | Nederland, Meerssen

Al onze planning ten goede op de dag van vertrek gebeurde er een aantal onverwachte en vooral domme dingen. Nadat Lou onzettend zijn best moest doen bij de ANWB om een paar kofferbanden te bemachtigen en daardoor verwachte niet op tijd bij de residentie van de familie Killaars te zijn, is het hem wel gelukt op tijd te zijn. De koffers werden op vakkundige wijze in de auto geladen en de deur van huize Killaars werd dicht getrokken. Bij het afsluiten ervan bleek de sleutel nog aan de binnenkant op de deur te staan. De deur kon dus niet meer worden geopend en moest de sleuteldienst worden gebeld. Deze arriveerde na circa 20 minnuten en een minuut later was alles gepiept, wel tegen een forse vergoeding. Gedurende de tijd dat we niet meer in onze woning konden werden we liefdevol opgevangen door onze buurvrouw Iris met koffie en koek. Nu was het off we go to the USA.
Ter hoogte van Leende vroeg MarieJose of ik de dollars die ik had ingekocht ook bij me had. Met het schaamrood op de kaken moest ik bekennen dat deze thuis goed opgeborgen lagen. Zonder verdere discussie werd omgekeerd om de ingekochte dollars op te halen. Geen goed begin dus. 's Avonds zijn we lekker gaan eten samen met Serve in Amsterdam en daarna "lekker" naar bed.
De volgende dag vroeg uit de veren om op tijd op schiphol te kunnen zijn. Het inchecken ging goed en zonder echt veel vertraging. De vlucht was excellent zonder turbulentie en we werden goed van eten en drinken voorzien door de stewardessen. na een perfecte landing begon het avontuur Amerika binnen te komen. Eerst een check door de Police met vingerafdrukken en pasfoto's, daarna de bagage ophalen en dan nogmaals door de controle waarbij diverse vragen worden gesteld.
Eindelijk staan we buiten in een mordende hitte (34 C) en worden naar een taxi geloosd voor het ritje naar het hotel Capital Hilton. Na een zeer vriendelijke begroeting aan de receptie van dit mooie hotel werden ons de sleutels voor de kamers overhandigd. Even installeren en dan alvast op verkenning. We zitten zo dicht bij het witte huis dat koffiedrinken bij Obama tot de mogelijkheden behoord. We drinken nog wat, gaan een geschikt restaurant zoeken voor een hapje te eten en daarna slaat de vermoeidheid toe.
Terwijl ik dit schrijf op de computer van het hotel is Wies al naar bed en Lou en MarieJose stoeien nog wat op een andere PC.
Ik ga nu ook slapen. Tot morgen allemaal.

• 12 Juni 2015 - 09:26

Annie En Bert:

Hallo Jo en Wies,
    Na wat startperikelen zijn jullie dan toch gelukkig met z'n allen goed op Amerikaanse bodem geland

• 12 Juni 2015 - 09:55

Thijs:

hallo allemaal
    Alle begin is moeilijk. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maak er wat van en een heel fijne vakantie.

• 12 Juni 2015 - 11:46

Marja En Jo:

Wat een toestanden !
    Maar dan kan nu het grote genieten beginnen.
    Have fun guys !

• 12 Juni 2015 - 16:36

Fred En Yvonne:

Meh me lepke, volgengs us mis geer de auw rotte vaan Beesel!!
    Amuseer uuch.
    Groet Fred en Yvonne.?

• 12 Juni 2015 - 17:02

Ben & Madelijn:

Wat een gedoe zeg, maar gelukkig zijn jullie alsnog goed aangekomen!! Heel veel plezier!!

• 13 Juni 2015 - 11:11

Annelies :

Och, wat een consternatie. Die Lou. Hopelijk let hij wel goed op Marie Jose want we willen de buurvrouw nog niet missen.
    Fijn dat jullie dicht bij het witte huis zitten. Obama kan wel wat steun gebruiken. zijn eigen partij heeft geen toestemming gegeven dat hij zelf handelsakkoorden mag afsluiten.
    Hier houden de katten de wacht! en gelukkig is vanochtend wat regen gevallen. Dus komt wel goed.