Zondag 14 juni - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu Zondag 14 juni - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

Zondag 14 juni

Blijf op de hoogte en volg Jo

15 Juni 2015 | Verenigde Staten, Denver

Een reismagazine vandaag. Om 14.30 uur stond onze vlucht naar Denver gepland. Ruim op tijd naar Dulles International AirPort gereisd. Dat was ook wel nodig want uiteindelijk was het een hele tour om bij de juiste gate te komen. Jo was vandaag de klos bij de securitycheck. Tot drie maal toe bleef het poortje piepen. Hij was uiteindelijk helemaal 'naakt' aan de haak alleen met de cowboyhoed op en de pas in de hand. De pas was de boosdoener. Ja en toen lukte het.
Met een treintje zonder machinist naar de juiste gate. Alles uitermate geautomatiseerd. En het werkte!

Toen bleek dat de vlucht overbooked was. United zocht 8 volonteers om een latere vlucht te nemen. Tegemoetkoming: een bon van $500 een jaar geldig. Tja, om nu volgend jaar opnieuw naar de VS te reizen..... Een beetje te veel van het goede.
Uiteindelijk hebben ze toch de vrijwilligers gevonden.

Prima vlucht. Aankomst in Denver op een bijzondere luchthaven. Ook weer een machinistloos treintje en een terminal met een tentdak voorstellend de Rocky Mountains. Erg mooi.

En toen naar Hertz voor de auto... Weer een verhaal apart. Begon met de drop-off kosten, volgens Hertz $750, volgens ons $300. Een klein verschil maar... Na veel vijven en zessen was men bereid om het verschil bij GreatLakes Travel te verhalen. PFfff! Toen de auto halen; het bleek opnieuw onze geliefde Dodge te zijn, maar.... Zie foto. Nee dus, geen Dodge maar een nog grotere Nissan. Die zijn we gewend.
Eindelijk of we go naar het hotel.
Heerlijk gegeten bij een Mexicaan een uitstekende tip van de hotelmanager.

Morgen op weg door de Rockies. Tot dan.

• 15 Juni 2015 - 05:36

Ben:

Wat is dat toch met huurauto's? Gaat nooit zoals afgesproken of zonder gezeur... Maar gelukkig is het uiteindelijke goed gekomen. :)

• 15 Juni 2015 - 10:52

Annemie:

Nou hopelijk gaat nu alles zonder slag of stoot.
    Nog heel veel plezier.