16 juni Cheyenne naar Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 16 juni Cheyenne naar Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

16 juni Cheyenne naar Rapid City

Blijf op de hoogte en volg Jo

17 Juni 2015 | Verenigde Staten, Rapid City

Vanmorgen eerst gestart met Cheyenne te verkennen, voordat we in de auto stappen richting Rapid City. Cheyenne telt ca. 65.000 inwoners en is de hoofdstad van de staat Wyoming. Nou, daar was niet veel van te merken. Cheyenne kent geen echt stadshart, zoals wij dat in Europa kennen. Alles los vast naast elkaar, rommelig, geen winkels, waarschijnlijk alles samen in mals. En toch de moeite waard. Het Capitool, de zetel van de staat Wyoming, is een prachtig gebouw, te vergelijken met het Capitool in DC, alleen een verzie kleiner.

Om half een vertrek naar Rapid City. Een behoorlijke rit van bijna 500 km. Maar de wegen zijn hier breed en de snelheid aangepast. Eerste trouble shooter: tanken. In de VS zorgt dat altijd voor verrassingen. Eerst een tankstation vinden. Niet eenvoudig in de prairie, de middle of know where! Nadat Jo de weg had gevraagd en door een lieftallige Amerikaanse als 'hi honey' was genoemd, lukte het uiteraard. Als de pomp dan maar wil wat wij willen en de juiste benzine eruit komt. Effe spannend, maar met hulp van de tankstationhouder lukt het. Doorrijden maar weer.

Vervolgens doet onze Amerikaanse 'Truus' iets vreemds. Kiest voor de kortste route, een smal weggetje, na ruim 40 km overgaand in onverhard..... Af en toe splitsteentjes maar ook grote stukken rul zand.... En dat met een grandioos onweer boven ons.... Ja, ja we zoeken het avontuur op! Uiteindelijk hebben we weer de doorgaande weg gevonden en even niet meer naar 'Truus' geluisterd.

Om 18.30 uur zijn we heelhuids en wel in Rapid City beland. Tot nu toe zijn we ook elke dag wegwerkzaamheden tegen gekomen. Wegen afgesloten vanwege noodweer afgelopen dagen/weken. Vandaag moesten we zelfs een auto volgen die ons de weg wees.... Veel gekker moet het niet worden.

Morgen gaan we op zoek naar de Presidenten, Mount Rushmore, en naar dat State Park genoemd naar de familie Custer :-). Morgen meer. Gezond weer op voor iedereen, voor ons zo meteen lekker boijze!

• 17 Juni 2015 - 13:53

Iris:

Jullie zijn weer een schitterende reis aan het maken. Geniet ervan.Hier in het weerterbreukske alles prima!

• 17 Juni 2015 - 21:38

Leonne:

Iech gaon uuch weer vollege. Is miech de veurige kier auch good bevalle!
    Mit Chrisje aofgesproke dat vr us nao 9 augustus gaw goon zien!!
    Dikke poen. Leonne