20 juni van Buffalo naar Cody. - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu 20 juni van Buffalo naar Cody. - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

20 juni van Buffalo naar Cody.

Blijf op de hoogte en volg Jo

21 Juni 2015 | Verenigde Staten, Rapid City

We hebben allemaal goed geslapen in het oude wilde westen. Na een gezellig ontbijt met veel wegwerp bordjes, kopjes en bestek vertrokken vanuit Buffalo naar Cody. Dat je hier in het hart van het wilde westen bent merk je niet alleen aan de vele ranches maar ook aan de afwezigheid van negers. De volkssamenstelling hier is duidelijk anders. Je ziet afstammelingen van indianen en natuurlijk een mix van allerlei. We zijn vanuit Buffalo via de Big Horn mountains naar Cody gereden. Het eerste stuk door het hooggebergte ( ca 2800 meter) was heel erg mooi, veel weiden met bloemen en ook weer eeuwige sneeuw. Het tweede deel van onze reis was niet zo spectaculair. Ondanks dat we plaatsen als Lovell, Cowly en Dever tegenkwamen, klinkende namen maar plaatsen waar je niet wil wonen. Na onderweg nog wat gegeten te hebben in een mooi aangelegd park kwamen we uiteindelijk in Cody. Cody is een mooie stad waar diverse oude zaken uit het verleden zijn behouden. We zijn vervolgens volgens plan een nieuwe cowboyhoed gaan kopen. Een echte stetson, waar ik de rest van de vakantie mee kan showen. Na onze shop uitspatting hebben we deelgenomen aan een arrangement bestaande uit eten, opgeluisterd door Western muziek en daarna een rodeo voorstelling. Al met al toch weer een drukke dag met vele indrukken. Ik ga nu stoppen tot morgen allemaal.