Zondag 21 juni Cody naar West Yellowstone - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu Zondag 21 juni Cody naar West Yellowstone - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

Zondag 21 juni Cody naar West Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Jo

22 Juni 2015 | Verenigde Staten, Rapid City

Het was me het dagje wel vandaag. Een schitterende route, wel erg lang....maar bijzonder vanwege wildlife! het was kiezen tussen drie routes om van Cody naar Yellowstone te rijden. We hebben voor de langste, maar wel de mooiste gekozen via de Beartooth highway. Opnieuw naar hét dak van de wereld, naar ruim 3.300 meter. Een prachtige weg met schitterende vergezichten. Uiteindelijk, na veel stijgen en kronkelen ga je de noord ingang van het Yellowestonepark binnen. En ja hoor, we hadden meteen prijs: in Lamarvalley was een grote kudde bizons rustig aan het grazen. Nog geen 20 minuten later stond een grote 'kudde' mensen naar beneden te staren bij een brug. JA hoor, meteen een zwarte beer gespot. Niet te geloven.

Het is erg druk in het park. Vrij weekend met fathersday, schoolvakanties? We hopen echt dat het morgen wat minder druk is. We hebben tot 2 keer toe in de file gestaan omdat auto's op de weg stil blijven staan omdat ze wild hebben gespot.....

• 22 Juni 2015 - 10:07

Phons:

Hallo allemaal,
    Mooie reis maken jullie. Wij zitten inmiddels in Diano d Alba. Prachtig gebied met allemaal kleine weggetjes, echt dus iets voor Rob. Gisteren copieus gegeten bij een agriturismo. Moet je niet elke dag doen! Op de reis hiernaar toe was de weg naar Briancon versperd. Geen Col de Montgenevre dus. We werden omgeleid over de Col de Glandon en hebben toen naar Turijn ook nog even de pas over de Mont Cenis genomen. Prachtig!
    Geniet nog van jullie verdere tocht. Wij houden het hier ook nog wel even uit.
    Ciao, ciao, salve Phons en Rob.