Dinsdag 23 juni Yellowstonepark - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 juni Yellowstonepark - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 juni Yellowstonepark

Blijf op de hoogte en volg Jo

24 Juni 2015 | Verenigde Staten, Rapid City

Vandaag was het al vroeg dag voor de meisjes, er moest namelijk gewassen worden. Om 06:30 uur waren ze al uit de veren. Tijdens het wassen werd er ontbeten, daarna de was ophalen en nog wat boodschapjes doen voor dag twee van Yellowstone. Vandaag staat de canyon op het programma. Deze canyon is circa 33 km lang en heeft diverse spectaculaire watervallen. De eerste die we bezochten stortte 93 meter naar beneden, spectaculaire om te zien, wat een kracht. Jammer dat ze dit niet dusdanig inrichten dat ze er energie van kunnen maken. Daarna de wat kleinere waterval bezocht. Ook deze waterval stortte over een hoogte van circa 35 meter naar beneden. De canyon is ontstaan door een vulkanische uitbarsting circa 640.000 jaar geleden. In de canyon zie je bij wat kouder weer nog steeds stoom uit de wanden komen. Het gebied is dus nog steeds vulkanisch actief.

Naast de canyon is er ook een dusdanige vulkanische activiteit die ervoor zorgt dat zich hot spring cones vormen waaruit het hete water vol met mineralen naar beneden stroomt en zo een wonderbaarlijk landschap vormt met een zeer uitgebreid scala van kleuren.

Tijdens onze rit door het park hebben we ook nog diverse wilde dieren kunnen spotten.

Al met al weer een zeer interessante maar ook vermoeiende dag.
Morgen gaan we naar Helena de hoofdstad van de staat Montana.

Tot morgen.

• 24 Juni 2015 - 09:02