Zaterdag 27 juni Kalispell naar Spokane - Reisverslag uit Cedarville, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 juni Kalispell naar Spokane - Reisverslag uit Cedarville, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 juni Kalispell naar Spokane

Blijf op de hoogte en volg Jo

28 Juni 2015 | Verenigde Staten, Cedarville

Vandaag staat na het ontbijt de reis van Kalispell naar Spokane op het programma. MJ heeft de weersvoorspelling gisteren bekeken en gezien dat het vandaag erg warm gaat worden, vandaar de afspraak het rustig aan te doen, aangepast aan de warmte. Onze eerste stop is bij de Kerrdam, waar elektriciteit wordt geproduceerd uit het gletsjerwater uit de Rocky Mountens.
De productie is maximaal 198 MW. Na dit bezoek, door een stukje indianenreservaat van de flathead indianen, via de interstate 90 naar Spokane. In de auto is het goed toeven daarbuiten iets minder. Aangekomen in Spokane zijn we, na effe te hebben gerust de stad ingereden om nog e.e.a. te bezichtigen. Tot onze verbazing was hier een ontzettend groot basketbal tournooi in het centrum van de stad bezig. Heel veel jeugd van klein tot groot zette zijn beste beentje voor. Kleurrijk en leuk om te zien.
Inmiddels was het tijd voor het diner dat we hebben genuttigd bij Antonnyse, het restaurant met de beste Alaska zalm ter wereld, volgens de serveerster. Of het de beste ter wereld was weet ik niet, maar lekker was die wel.

Morgen rijden we naar Seatlle voor een driedaags bezoek.

Tot morgen allemaal.