Dinsdag 30 juni: Seattle - Reisverslag uit Marion, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu Dinsdag 30 juni: Seattle - Reisverslag uit Marion, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

Dinsdag 30 juni: Seattle

Blijf op de hoogte en volg Jo

01 Juli 2015 | Verenigde Staten, Marion

Vandaag de hele dag om Seattle te verkennen. Een aangename stad, niet uitzonderlijk bezienswaardig, en dan bedoelen we mooie gebouwen. Wel bijzondere bedrijven die hier gevestigd zijn: Boeing, Microsoft, Amazon en T-Mobile. Veel werkgelegenheid dus, veel jonge mensen en mooie dure wijken waar de huren meer dan 3000 dollar per maand bedragen.
Maar ook veel zwervers, homeless, beperkte mensen die bepaalde pleinen bijna letterlijk bezetten. Niet vervelend, absoluut niet. Wel een straatbeeld dat wij in Nederland niet gewend zijn.

Vanochtend gestart met een bezoek aan de stadshart op Pike Place. Een mooie markt, heel divers waar een groot assortiment aan vis verkocht en verhandeld wordt. Voor de toeristen wil men ook nog wel eens met een "visje" gooien. Toeristenvermaak noemen we dat, niet echt aan ons besteed. Door dus naar het aquarium, Pioneer Place en de 73e verdieping van de Columbia toren met een prachtig uitzicht over de stad. We hadden graag een museum bezocht, bijvoorbeeld het Experience Music Project, het museum of Science, het aquarium. De entree is hier echter gigantisch duur, ca. 25 dollar p.p. Neem een voorbeeld aan Washington DC, alle musea aan de Mall gratis!

Tot slot de bibliotheek bezocht, ontworpen door Rem Koolhaas. Wat een gebouw... In de vorm van een boekenkast. Schitterend, als je van moderne architectuur houdt tenminste.

Toen op zoek naar een terrasje.....pleinen genoeg.....met tafels en stoeltjes.....er wordt geschaakt, tafelvoetbal, jeu de boules.....maar iets te drinken krijgen....ho maar! Dat is toch wel iets wat wij zeer missen. Dus uiteindelijk maar binnen gezeten met de pot bier en de cocktail.

Morgen reizen we weer veder naar Portland. Tot dan.

• 01 Juli 2015 - 08:11

Michelle:

Wederom.. sjieke foto's!

Wat is het verschil dan groot... 3000 dollar per maand.... tegenover de homeless..

Jammer dat er geen gezellige terrasjes zijn! :) daar mogen jullie dan thuis weer fijn van genieten.. anders willen jullie dadelijk niet meer terug!