Woensdag 1 juli: Seattle naar Portland - Reisverslag uit Marion, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu Woensdag 1 juli: Seattle naar Portland - Reisverslag uit Marion, Verenigde Staten van Jo Killaars - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 juli: Seattle naar Portland

Blijf op de hoogte en volg Jo

02 Juli 2015 | Verenigde Staten, Marion

Vandaag weer een reisdag, de afstand is te overzien, ca. 270 km. Dan gaan we dus sowieso op zoek naar mooie hotspot onderweg. De keuze tussen een bezoek aan de Mount St. Helen, de nog altijd actieve vulkaan of watervallen opzoeken in de Columbia Gorge, vlak bij Portland. Omdat er slechts 77 watervallen te zien zijn hebben we voor de Columbia Gorge gekozen. Een prachtig gebied, midden in de bossen. Om de 500 m stort er wel ergens weer een waterval omlaag. Het was gelukkig niet te druk. Het wordt afgeraden om dit gebied in het weekend te bezoeken. Uiteindelijk hebben we, met af en toe goed puffen en zweten, drie watervallen bezocht (Fairfall Veil, Breidal Falls en De Multnomah Falls). Alle drie zeer de moeite waard. De hoeveelheid water dat naar beneden stort is op dit moment minder. Washington, Oregan en Californië zuchten onder de hitte. Dit in tegenstelling tot Colorado en Wyoming het begin van onze vakantie, waar de stortvloed in het voorjaar huisgehouden had. Het was dus weer een mooie en verrassende ontdekkingstocht vandaag.

Om 18.45 uur in ons hotel. Opnieuw een mooi en modern Best Western. Lou & MJ hebben zelfs een volledig aanrecht....
Morgen gaan we Portland verkennen...de stad met veel kleine brouwerijen.....als dat maar goed gaat! De temperatuur is er in ieder geval naar. We evenaren de Nederlandse warmte op dit moment. Ruim 35gr, dus als we puffen, puffen we samen!
Tot morgen. Wij gaan zo slapen.